تقوا،درمان جبران مافات. - پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام محمدی

تقوا،درمان جبران مافات.
حجت الاسلام محمدی | نمازجمعه 1400/7/16

تقوا،درمان جبران مافات.

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه اول :

حجت الاسلام و المسلمین حمزه محمدی در ابتدای خطبه اول نمازجمعه درمورد تقوای الهی صحبت کردند .

امیرالمومنین در نهج البلاغه اینطور میفرمایند : ( مَن أخَذَ بِالتَّقوى ··· هَطَلَت علَیهِ الکَرامَهُ بَعدَ قُحوطِها ، و تحَدَّبَت علَیهِ الرَّحمَهُ بَعدَ نُفورِها ، و تَفَجَّرَت علَیهِ النِّعَمُ بَعدَ نُضوبِها ، و وَبَلَتْ علَیهِ البَرکَهُ بَعدَ إرذاذِها .

امام على علیه السلام : هرکه تقوا پیشه کند··· باران بند آمده کرامت دوباره بر او فرو ریزد و رحمت گریخته به سوى او بازگردد و چشمه فروکش کرده نعمت ها دگر باره برایش جوشان شود و بارشِ کاستى گرفته برکت دوباره بر او سرازیر شود)

گاهی انسان احساس می‌کند که آن نعمت هایی که قبلا داشت ،برکتی که در زندگی بود،یا حالت های معنوی که در برخی از ایام داشت ،دیگر انها را ندارد یا آن نعمت ها و برکت ها کم شده است.

حضرت امیرعلیه السلام برای آن نعمت ها ، آن حالت های معنوی و آن رحمت الهی که گاهی احساس می‌کردیم بود و الان متوجه شدیم که انها کم شده است ، درمانی را معرفی می‌کند .

درمان جبران مافات تقوا است . حضرت میفرمایند :اگر کسی اهل تقوا شد و تقوا پیشه کند (حتلط علیه الکرامه … ) باران بند آمده ی کرامت دوباره بر او فرو ریزد . اگرمراقبت خود را بیشتر کرد، اگر دقت ها در رفتار و عمل و زبان و گوش و چشم بیشتر شد ،وقتی این مراقبت ها بیشتر شد،وقتی که عمل ما بوی تقوا داد چشمه ی فروکش کرده ی نعمت ها دوباره برایش جوشان می‌شود انقدر کار خوب انجام دهید که اخر یکی از انها بگیرد . چون معلوم نیست کدام یک در پیشگاه خدا مقبول میباشد فلذا باید زبانمان به یاد خدا بچرخد و هم اعمال صالح انجام بوهیم که یکی از این اعمال صالح را خدا انچنان بپذیرد که نعمت ها و رحمت های خود را برما جاری کند .

همچنین در خطبه دوم گفته شد :

روز قیامت همه حسرت می‌خورند .

یک حسرت حسرت غافلانه ست ،حسرت میخوریم که چرا غفلت کردیم ،چرا ما حواسمان جمع نبود ،چرا از فرصت ها بیشتر استفاده نکردیم ،چرا کم کاری کردیم ،کاستی در عمل داشتیم ،چرا غیرتمان کم بود . اما یک حسرتی هم هست که حسرت عارفانه ست ،این حسرت خوبان است ،که انها باز میگویند کاش از فرصت ها بیشتر استفاده میکردیم و پس هم خوب و هم گناهکار و هم مومن حسرت میخورند ، ان حسرت از روی معرفت میباشد ،این حسرت از روی غفلت و کم و کاست و بی توجهی میباشد ، ان شاءالله خداوند مارا ازصالحین خود قرار بده و از همه ی فرصت هایمان استفاده کنیم و از بندگان صالح خدا باشیم

مطالبی که بعد از توصیه به تقوا و ذکر و یاد خدا باید در این خطبه به شما عرض کنم اشاره کنم به بیانات فرماندهی کل قوا به جمع دانش اموختگان نیروهای مسلح است. یکی از مسائلی که امروز مطرح است ،که شما در منطقه می‌بینید که بعضی از کشورهای اسلامی متکی به دولت های غربی ،امریکایی و اسرائیلی شدند ،این باعث خجالت است یک کشوری متکی بر دیگران باشد ،اما نیروهای مسلح ما متکی به دیگران نیست ،متکی به تقوا و خدا و درون است اعتمادبنفسی که از روی تقوای الهی و بندگی خدا و با توسل به اعتماد به خدا  یک توان نظامی و امنیتی قدرتمندی را درون خود ایجاد کردند .

اما در بحث دستور راهبردی راجع به کالاهای کره ای بیان کردند شاید شبهه ای در ذهن بقیه عزیزان باشد . میدانید درسال ۹۷ بعد از اینکه تحریم ها علیه ما زیاد شد .

شرکت های کره ای بدون اخطار قبلی بیکباره فروش قطعات و تجهیزات را به تولیدکنندگان داخلی که محصولات انها را مونتاژ میکردند قطع کردند . شرکت های کره ای تجهیزات و قطعات را قطع کردند و این باعث شوک بزرگی به بازار ایران وارد بشود ،که قیمت ها بالا برود و برخی اجناس گران بشود و بازار بعضی  لوازم خانگی دچار مشکل بشود ، این باعث شد شورای هماهنگی سران قوا به تلافی این اقدام کره ای ها واردات بعضی کالاها از جمله لوازم خانگی تا پایان سال ۱۴۰۰ ممنوع اعلام کند . ممنوعیت باعث شد که تولید داخلی مجددا رونق بگیرد و از این فرصت استفاده شد و الحمدالله  ما در مرحله ی خودکفایی هستیم .

الحمدالله دولت جدید برای پرداختن به اولویت ها تلاش میکند باید ما یاداوری کنیم که یکی از نکاتی که باید توجه بشود.

مسئله ی کالای اساسی و گرانی انهاست که الحمدلله بعد  از مسئله واکسیناسیون که با سرعت انجام شدحالا توجه دولت به بحث کنترل قیمت هاست. بعضی چیز ها باید ارزان تر بشود بعضی قیمت ها قیمت های بالاییست و گران است

اما نکته بعدی راجع به مسئله صداو سیما:  رئیس جدید صدا وسیما منسوب شد رئیس جدیدی که چهار وظیفه و اولویت باید در مسیر حرکتش باشد ما  از صداوسیما هدایت فرهنگی را انتظار داریم،ما از صداوسیما تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی را انتظار داریم ، ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی راانتظار داریم، فیلم ها،سریالها،برنامه ها ،پیام های بازرگانی نباید بر خلاف اینها باشد

نکته ی بعدی هم مسئله ی جهاد خودکفایی ست که الان برای رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی و رونق تولید داخلی باید بسیاری از مسئولین و هم مردم دست به دست هم بدهند که این مسئله محقق بشود .  اقتصاد ما باید اقتصاد درونگرا باشد و البته مخالف ورود کالاها نیستیم ، باید ورود کالاهای مختلف باشد اما اینکه به انها وابسته بشویم ،اینکه انها هر گونه که دلشان بخواهد بازار ما را بهم بزنند ،یکی از آفتهایی ست که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید