اعتقادات صحیح و بصیرت داشتن درعصر غیبت کبری - پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام محمدی

اعتقادات صحیح و بصیرت داشتن درعصر غیبت کبری
حجت الاسلام محمدی | نمازجمعه 1400/7/23

اعتقادات صحیح و بصیرت داشتن درعصر غیبت کبری

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه اول :

حجت الاسلام و المسلمین حمزه محمدی در ابتدای خطبه اول نمازجمعه به بیان اعتقادات صحیح پرداختند .

همه ی ما به دنبال عاقبت به خیری هستیم؛عاقبت به خیر شدن دراین زمان یعنی در زمان غیبت کبری حضرت ولی عصر امام زمان امروز به بعضی از مسائل مربوط می شود .

یک مسئله اعتقاد است. اگر کسی اعتقادات صحیح نداشته باشد و دنبال اعتقادات صحیح نرود بیچاره می شود.  اعتقادات صحیح یعنی آنچه که از توحید ،امامت از نبوت از مسائل دینی باید بشناسد و قبول داشته باشد به این ها اعتقاد پیداکند

مثلا بعضی ها بودن در اول انقلاب خودمان هم ، بعضی از گروه ها که به بعضی از آیات قرآن اعتراض داشتند مسلمان بودند نماز می خواندند، روزه می گرفتند اهل دعای کمیل هم بودند اما مثلا آیات جهاد را قبول نداشتند.  به بعضی آیات اعتقاد داشتند به بعضی از آیات اعتقاد نداشتند. حالا اگر کسی عملش ضعیف بود ما راجع به این زیاد صحبت کردیم اما خدانکند این اعتقادات کج وکوله با ما توی قبر بیاید و خدا نکند ما سیر عالم بعد از مرگمان را خدای نکرده با اعتقادات کج وکوله جلو ببریم

امام معصوم که امروز امام زمان است هرچه در عالم وجود در عوالم هفت گانه در آسمان ها در دریاها این جور روایت داریم هیچ برگی از درخت نمی افتد مگر آن که امام بر ان علم دارد. رود ها جاری نمی شود مگر به وسیله امام، درختان میوه نمی دهند مگر به وسیله امام. خب اگر این اعتقادات نسبت به امامت برای کسانی که در زمان  غیبت هستند نسبت به امام معصوم دچار

تزلزل بشوند این یکی از بدبختی ها است. اگر گناه زیاد بشود معصیت زیاد بشود غفلت زیاد بشود غیبت امام هم وسیله تنبیه ما است.  یک بخشی از حکمت غیبت حضرت ولی عصر این است که ما تنبیه بشویم چون ما خرابکاری کردیم انسان ها اولیا خدا را خوب تحویل نگرفتند

امام زمان از لحظه شهادت پدر امام است. اعتقادات ما نسبت به امام چطور باید باشد؟ امام مسلط بر تمام عوالم وجود است. علم امام در تمام عوالم وجود استدلال دارد هیچ چیزی از امام مخفی نیست خدا باید مارا امتحان کند. پس یک مسئله اعتقادی است و مسئله بعدی دعا کردن برای امام و برای فرج امام زمان است. 

خطبه دوم :

اینکه در خطبه اول عرض شد، یکی از دلایل و حکمت های غیبت امام ، ثمره اخلاق و رفتار بد مردم با امام زمانشان بود، در مسئله حجت خدا نکته این بودکه مردم شاکر نبودند و شکر نعمت امامت را بجا نیاوردند و محروم شدند، این محروم شدن زمانی از بین میرود که مردم اهل حمد و معرفت بشوند .

سوره ی یوسف را سوره ی اهل بیت می‌گویند. اگر میخواهید جوانها و کسانی که با مهدویت آشنا نیستند را با معارف مهدویت آشنا کنید، از سوره یوسف کمک بگیرید. وقتیکه برادران یوسف، حضرت را در چاه انداختند همچون  رفتار امت با امام معصوم علیهم السلام است.

بصیرت نداشتن در یک برهه ممکن است سرنوشت یک جامعه را برای چند صدسال عوض کند.یک ساعت بصیرت درست، کار ده سال صبر را انجام میدهد و بی بصیرتی زحمت ده سال را به هدر میدهد.

جنگ صفین صد روز بیشتر نبود، نیم ساعت با بی بصیرتی،قرآن ها را به سر نیزه ها زدند و زحمت صدها شهید را به هدر دادند.

ابلیس شش هزار سال عبادت کرد، در یک لحظه به او گفتند بر آدم سجده کن ،که نکرد و تمام عبادت او نابود شد.

بی بصیرتی گاهی سرنوشت صدساله یا هزار ساله را از بین می‌برد.

امروزه ما نسبت به انقلاب اسلامی و امام مان و نائب امام زمان مامور هستیم و ماموریت داریم که صبر و استقامت در بصیرت  داشته باشیم،همانطور که امام فرموند بر اعتقاداتتان محکم بایستید.

انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان اهل بیت ایستاده است. این بدان معنا نیست که ما مشکلی نداریم ولی این حرکت و انقلاب در مقابل زورگویان عالم، دشمنان اهل بیت، امریکا و اسرائیل ایستاده است. همانطور ک حاج قاسم فرموند جمهوری اسلامی حرم است.

از دولت جناب اقای رئیسی که الحمدلله رویکرد حساب شده ای در این مسئله دارند،  انتظار داریم که مذاکره باید برای رسیدن به منافع کشور ما باشد و اگر نباشد فایده ای ندارد. اگرچه همه ما و عقلا و دلسوزان قائل به ارتباط با دنیا هستند و کسی قائل نیست که با دنیا ارتباط برقرار نکنیم اما اینکه هدف مذاکرات نابودی جمهوری اسلامی و سرگرم کردن ما باشد، فایده ای ندارد.

فلذا اقدام دولت کنونی ایران در عدم آغاز فوری مذاکرات با غرب در مسئله برجام ،ایجاد بازدارندگی در برابر رویه های مخرب و بدعهدی های قبل آنان است که به درستی از ناحیه سیاست خارجی ایران درپیش گرفته شده است .

مسئله بعدی، مسئله اقتصادی است. همچنان از دولت محترم و مسئولین تقاضا داریم که نسبت به قیمتها و گرانی ها و مسائلی که مردم را اذیت می‌کند،برنامه جدی و عملیاتی طراحی کنند.

نمازجمعه، نماز مردم است و باید حرف مردم‌ زده شود

مسئله بعدی،هفته وحدت است که مسئله ی بسیار مهمی است. گاهی بعضیا کاسه داغتر از آش می‌شوند.

کدام مورد را از ائمه اطهار سراغ دارید که در جلسات علنی ،لعن کرده باشند و اسم برده باشند.

بعضی ها می‌گویند ما خیلی اهل بیتی هستیم ،گویا امام خمینی یا آیت الله بروجردی متوجه نیستند و اینها متوجه هستند ، که روی وحدت مسلمان تلاش میکنند و دشمنان تلاش میکنند این وحدت را به هم بزنند.ما در نبوت،قرآن، مکه و کعبه مشترک هستیم و نقاط اشتراک ما هستند حتی در ادیان الهی باید روی مشترکات دست بگذاریم .ببینید سیره عملی اهل بیت در برخورد با برادران اهل سنت چگونه بوده است، امام صادق ع شب ها غذا به آنان می‌دادند که شبی کسی امام را تعقیب کرد و به امام گفت: اینهایی که شما به آنان غذا می‌دهید اصلا شمارا قبول ندارند ،امام فرمود اگر مارا قبول داشتند که بیشتر مورد توجه ما قرار می‌گرفتند.

یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی را گرامی می‌داریم. ایشان فرموند وقتی با خدایت خلوت میکنی، زمانی باشد که بدنت استراحت کافی کرده باشد و از خستگی به در آمده باشی، با کمال حضور و مراقبت خداوند سبحان را یاد کن

حداقل چهل روز، روزی بیست دقیقه با توجه ذکر خدا کن و بیست دقیقه در روز را به خودت اختصاص بده و چهل روز تکرار کن که خداوند برکات زیادی به شما خواهد داد.

فرمودند این ذکر را زیاد بگویید که حیات عقل به این ذکر بستگی دارد 

یا حی یا قیوم یا من لا اله الا انت

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید