انا اعطیناک الکوثر - پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام محمدی

انا اعطیناک الکوثر
حجت الاسلام محمدی | نمازجمعه 1400/11/01

انا اعطیناک الکوثر

بسم الله الرحمن الرحیم

ایراد شده در خطبه نماز جمعه ۱ بهمن ماه در شهر واوان به امامت حجت الاسلام محمدی:

خطبه اول:

خودم و همه شما عزیزان را به تقوای الهی توصیه می کنم

یکی از صفات اهل دنیا که در روایات ما و آیات نورانی قرآن به آن اشاره می شود شجاع بودن برای انجام معصیت خدا است شاید در نگاه اول بگویم الحمدالله ما شجاعت در گناه نداریم، گاهی از دستمان در میرود یا گناهی انجام می دهیم ما شجاع در انجام معصیت خدا نیستیم، اما اگر به روایاتی که این مسئله را توضیح میدهد توجه کنیم که آیا در وجود ما این صفت خطرناک وجود دارد یا خیر؟ روشن میشود آن عده از بنی اسرائیل که کفر می ورزیدند از سوی حضرت داوود و حضرت عیسی لعنت شدند؛ کسانی که کفر ورزیدند از بنی اسرائیل چرا به دلیل اینکه گناه میکردند و تجاوز از حد خود بیشتر انجام می دادند و از کار زشتی که انجام می دادند دست بر نمی داشتند، بد رفتاری در پیش گرفته بودند، در نتیجه آنان که از امر خداوند متعال سرپیچی کردند و از امر او سرمیپیچند باید بترسند، از اینکه گرفتار فتنه شوند، گرفتار بلا شوند، گرفتار یک عذاب دردناک شوند.

در سوره مبارکه جن آیه ۲۳ خداوند تبارک و تعالی میفرماید: کسانی که گناه می کنند و سرپیچی می کنند از خدا و رسول آتش دوزخ و آتش ابدی در انتظار آن ها است. امام صادق می فرماید: هیچ چیزی برای دل تباه کننده تر از گناه نیست، گناهی که مرتکب می شوید و به آن مشغول می مانید، تا اینکه گناه بر شما غلبه می کند و شما را زیر و رو می کند

 در جای دیگر امام صادق می فرماید: گاهی بنده خدا از خدا حاجتی می طلبد و جا دارد که دیر یا زود حاجتش را برآورده کند اما گناهی مرتکب می شود و خداوند به فرشته مامور اجابت می فرماید: حاجتش را بر آورده مکن او را محروم کن زیرا او خودش را در معرض خشم من قرار داده و از سوی من مستحق این محرومیت است. کوچک ترین گناهی که انسان انجام بدهد این اثر عجیب را دارد. ما می گوییم این ها چیزی نیست معمولا هم عوام به این شکل صحبت می کنند از دیوار کی بالا رفتیم؟ ما که اختلاس چند هزار میلیاردی نکردیم.

یکی از ویژگی ها برای اهل ایمان این است در حدیثی که به ابوذر فرمودند:

*ای ابوذر بدان مومن گناه را این طور فرض میکند انگار زیر یک سنگ بزرگ قرار گرفته است که میترسد این سنگ بزرگ روی سرش بیافتد

*اما کسی است که انگار یک پشه ای میخواهد از کنار بینی اش عبور کند برایش مهم نیست می گوید آن شخص رشوه ی اختلاس سه هزار میلیاردی کرده حالا ما صد هزار تومان میخواهیم رشوه بگیریم این مگر چیست؟

 *نگاه آدم مومن با آدم کافر فرق میکند

نگاه انسان مومن با نگاه منافق فرق میکند  *

اگر یک نماز را از دست بدهد یا یکی از واجبات خدا را از دست بدهد خوابش نمیبرد ناراحت می شود اما آن که می گوید چیزی نیست مگر چیکار کردیم این یعنی شجاعت در گناه این خطرناک تر از خود گناه است آیا انسان شجاع شود برای گناه و از گناه های خودش ناراحت نشود، برای مثال حالا یک حرفی زدیم دیگر مگر چی گفتیم؟ تهمتی زده میگوید چیزی نگفتم، حالا مگر چیزی گفتم تو با زبانت مردم را آزار دادی، دروغ گفتی حالا یک چیزی گفتیم دیگر شما کوتاه بیاییداینکه دیگران ببخشند مسئله دیگری است ولی اینکه انسان کم ببینند کوچک ببینند میفرماید:اگر خدا خیر بنده ای را بخواهد گناهان را بین چشمانش قرار میدهد که بنده آنها را ببیند و همیشه گناهان در برابرش حاضرند. از گناه میترسند و سنگین و سخت جلوه میدهد. اما اگر شر کسی بخواهد گناهانش را از یاد میبرد .

عارفی خودش را محاسبه کرد . ناله زد . با این پرونده اگر میخواهم با خدا روبرو شوم نمیشود که .نعره ای زد و از دنیا رفت . مراقب حرفهایی که میزنید و رفتاری که انجام میدهید باشید .

خطبه دوم

خودم و همه شما عزیزان را به تقوای الهی توصیه می کنم

همه ۱۲۴ هزار پیغمبر مقدمه بودند که پیامبر خدا پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی این پیامبر خدا بیاید و ۲ چیز گرانبها با خودشان بیاورندو برای ادامه مسیر نورانی انبیاء، پیامبر خدا این ۲ چیز گرانبها را آورد  که سرچشمه نور و هدایت بودند، این دو چیز را آورد که هدایت بشر و سعادت بشر را تضمین کند.

این دو نعمت بزرگ قرآن و اهل بیت بود به پیغمبر بخشیده شد این دو حقیقت، این دو سرچشمه هدایت در وجود شخصیت پیغمبر عطا شد، خدا کوثر به پیامبر داد.

کوثر خیر کثیر است، کوثر حقیقتی است که خداوند به پیغمبر داده است که هم قرآن وهم اهل بیت از همین کوثر است.

امام صادق فرمود:تفسیر فرات کوفی شب قدری که قرآن نازل شده است یعنی چه؟ معنی این شب و ظرفش فاطمه است حقیقت شب قدر یعنی فاطمه زهرا در شب قدر چه اتفاقی افتاده است قرآن نازل شده است و لذا این حقیقت قرآن در وجود فاطمه  است از آن طرف ائمه هدی،همه این ها فرزندان حضرت فاطمه هستند تا امام زمان. هدیه کرد در وجود نازنین حضرت زهرا و پس خیر کثیر را خداوند به پیغمبر مالذا فرمود به خاطر این نام گذاری شده است

به فاطمه که مردم نمی توانند، بریده شده اند، قطع شده اند از اینکه او را بشناسند مقام اورا بشناسند اینکه حضرت زهرا جان پیغمبر است.  

پیغمبر فرمود روح در وجود من است یعنی همه حقایق قرآن که در روح و جان پیغمبر است همان زهرا است این صحبت پیغمبر است و لذا ظرف نزول قرآن هم به قلب نبی اکرم تفسیر شده است و هم حضرت زهرا، پس حضرت زهرا که خیر کثیر است بدانید

که حقیقت قرآن و حقیقت اهل بیت در وجود حضرت زهرا است پس رزقی که خدا می دهد همش رزق عادی و نعمت های ظاهری نیست خدای تبارک و تعالی یک جا تمام خیرات را به وجود مقدس نبی اکرم عطا کرد.

والسلام علیکم والرحمه الله برکاته

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید