بهترین سنگر بهترین وسیله برای نجات ما تقوااست - پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام محمدی

بهترین سنگر بهترین وسیله برای نجات ما تقوااست
حجت الاسلام محمدی | نمازجمعه 1400/9/05

بهترین سنگر بهترین وسیله برای نجات ما تقوااست

بسم الله الرحمن الرحیم

ایرادشده در نماز جمعه ی پنجم آذرماه شهر واوان به امامت حجت الاسلام محمدی:

خطبه اول:

خودم و همه شما عزیزان را به تقوای الهی به و پرهیزکاری و ذکر و یاد حضرت حق توصیه می کنم:

درادامه مبحث خطبه اول هفته گذشته که راجع به برادران دینی بود را مطرح می کنم:چه کسانی بهترین برادران و چه کسانی بدترین برادران هستند؟انسان اگر میخواهد بفهمد که نسبت به برادران دینی خودش چه وظایفی دارد به این روایات باید مراجعه کند:

رسول خدا فرمودند: بهترین برادر دینی و بهترین برادر کسی است که انسان را برای آخرت کمک می کند . بااو مسافرت می روی تذکر نماز می دهد. مراقبت میکند. اگر غیبت کند انسان جلوی غیبت انسان را  میگیرد

اگر انسان خدای نکرده حواسش  نسبت به یک مسئله ی دینی و یک مسئله اخلاقی نیست و میخواهد یک اشتباهی را انجام بدهد ،این برادر اورا مانع می شود.

  برادری در این است که انسان رفیقش را برای آخرت یاری کند.

 پیغمبر اکرم (ص) درحدیث دیگر می فرماید: بهترین برادر تو کسی است که تورا بر طاعت خداوند یاری کند.

چند دقیقه مانده به اذان با رفیقت در خیابان می گردی، رفیقت میگوید: که برویم مسجد نماز بخوانیم بعد بوریم کاری که داریم انجام دهیم. این بهترین رفیق است.

بهترین رفیق ،رفیقی است که انسان را به طاعت خداوند دعوت میکند و تو را از کار گناه از نافرمانی خداوند باز می دارد و تو را به خشنود ساختن خداوند تبارک و تعالی امر میکند.

 می گوید کاری کنیم که خداوند راضی باشد. خداوند خشنود باشد،خداوند از ما راضی باشد، این گونه رفیقی را انتخاب کنیم.

می فرماید: بهترین برادر کسی است که برای خدا با تو دوست باشد ،برای پول، برای مقام ،برای عنوان، به خاطر پول با تو رفاقت نکند .به خاطر موقعیت با تو، رفاقت نکند.  بهترین رفاقت این است که انسان برای خدا رفیقش را انتخاب بکند و برای خدا با او رفاقت بکند. حضرت فرمود :اینکه برادری او بر مبنای دنیا نباشد ،

نگاه کنیم ببینیم با کسانی که رفیق هستیم برای دنیا استف برمبنای دنیاست، یا برای خدا است با چه کسی رفیق هستیم با چه کسی رفت و آمد می کنیم ؟

بهترین برادرانت کسی است که بر تو در راه پیروی از خدای سبحان  سخت میگیرد.

با  بعضی ها رفیق هستند ،می گویند مسائل دینی و شرعی زیاد برایش مهم نیست ،زیاد سخت نمیگیرد.

اما اگر با فلانی رفیق بشویم، این مسئله شرعی و دین خدا را مدام به ما گوشزد میکند. بهتر است با او مسافرت نرویم ،بهتراست  با او بیرون نرویم. بهتر است  با او رفیق نشویم.اما حضرت سخن دیگری میفرمایند:اتفاقا بهترین  دوست کسی است که در راه خدا بر رفیقش سخت بگیرد. برای تو سخت میگیرد بر تو که اطاعت خدا کنی. بندگی خداکنی،در راه خدا باشی،برای خدا باشی به یادت میندازد ،رفیق خوب آدم را جمکرانی میکند ،رفیق خوب آدم را امام رضایی میکند، رفیق خوب آدم را کربلایی میکند ،رفیق خوب آدم را امام زمانی میکند.

شما با اهل خدا بنشینی و چند جلسه نشست و برخاست کنی خود به خود دوست داری، عادت کنی نماز بخوانی ،ذکر بگویی .  با رفیقی که اهل دعای کمیل و دعای ندبه است نشست و برخاست بکن.دعای کمیل و دعای ندبه برایت مهم می شود. با رفیقی که اهل قرآن است رفت و آمد بکن، بعد از مدتی می فهمی تو هم علاقه مند به قرآن شدی، اما رفیقی که اهل مسائل دنیاست فقط از دنیا میگوید، فقط از مسائل مالی میگوید ،فقط از مسائل امروزی و ظاهری دنیا حرف میزند. اگرچه ما نیاز داریم به این مسائل، منظور ما این نیست که کسی پول جمع نکند دنبال کار نباشد، شغل نداشته باشد. بدترین بندگان خدا کسانی هستند که این ها دنبال کار نمی گردند. بیکار هستند، دنبال مال حلال و رزق حلال نمی گردند، این خیلی بد است ،ان سر جای خودش محفوظ است، باید انجام دهیم آنچه که زندگی دنیا نیاز دارد ما باید دنبال بکنیم .اما عمده رفقای ما چه کسانی  هستند ؟با چه کسانی نشست و برخاست می کنیم ؟

حضرت می فرمایند: بهترین رفیق کسی است که تورا در راه خدا سخت بگیرد.

اینجا یک حکمتی است که منسوب به امیرالمومنین است.

یک نشانه دیگری  در بحث هست که راجع به بهترین برادران و بدترین برادران است که در روایات ما متعدد به مصادیق و ویژگی های اینگونه برادران جامعه اشاره شده میکند:

 حضرت فرمود:بهترین برادران آن برادری است که هرگاه از او بی نیاز شدی ,بر دوستی خود نسبت به تو نیفزاید واگر به او نیازمند شدی از دوستی خود نسبت به تو نکاهد. گاهی ما با کسی رفیق می شویم که وقتی نیاز مندیم میبینیم او رفاقتش با ما کم شده است. او حرف هایی که در دوران رفاقت به ما میزد دیگر نمیزند رفیقی را انتخاب بکنید که در خوشی و ناخوشی همراه ما باشد. باز می فرماید: بهترین برادران کسی است که نسبت به برادرش کم توقع باشد، کسی که نسبت به برادر خودش پرتوقع باشد، این برادر خوبی نیست، بهترین برادر کسی است که نسبت به برادر خودش کم توقع باشد، حالا مشکلی برایش پیش آمده انتظار دارد زمین و زمان برای او باشند،  اورا دنبال کنند ، کمک بکنند. البته انسان  از برادرش انتظار دارد  اما کم توقع باشیم ،بعضی ها پرتوقع هستند، پرتوقع نباشیم. حضرت امیرالمومنین می فرمایند:

دوست ، دوست انسان نیست مگر اینکه در سه جا انسان را نگه دارد :زمانی که در گرفتاری قرار می گیرد.  در غیبت دوستش حاضر نیست او یک چیزی به حرفها اضافه نمیکند. از رفیقش دفاع میکند البته دفاعی که میگم دفاع بر مبنای دین است. یک وقتی است کسی کار حرام است. علنی است. ان یک بحث دیگر است. تازه غیبت کردن از این افراد شرایط دارد.

پس در سختی در غیبت وبعد از مرگش دوستی را رها نکرده باشد.

زیارت می رود اورا شریک میکند اورا درنمازش یاد میکند . اورا درعبادتش شریک میکند. رفیق خوب این است.

اما رفیق بد ، رفیق بد چه کسانی هستند؟

 حضرت فرمودند: بدترین برادر کسی است که تورا از طریق باطل خوشحال بکند

بدترین برادران کسی است که تلخی روزش را برای تو میجوید. بعضی از برادران خوب دردشان را نمی گویند. میگویند رفیقم ناراحت نشود،رفیقم دلش نشکند. تمرین برادری و تمرین این که یک جامعه ای دل هایش به هم گره بخورد به یک هدف بزرگ تری باید ختم بشود که ان یاری ولی خدا و امام زمان است چون یاری امام زمان، مگر به اجتماع دل ها محقق نمی شود. دل ها باید مجتمع بشود، اگر دل ها باهم جمع نشد، متفرق بود ،هرکس به یک سمتی رفت نمیشود امام زمان را یاری کرد.یاران امام زمان دلهایشان مجتمع شده است. دل ها یشان جمع شده ،نسبت به هم خیلی نگاه خوبی دارند، همدیگر را خیلی دوست دارند یاران امام زمان محبت به هم میکنند. جوان هایی که امروز در نماز جمعه زیارتشان میکنیم ،بدانند هدف ما یک هدف بزرگ است  که خدا این هدف را به دست کسانی محقق میکند که ظرفیت بالا داشته باشند، معرفت بالا داشته باشند. هدف چیست ؟

امدن امام زمان ظهور امام زمان است ،ما میخواهیم یاری کنیم، ما میخواهیم زمینه سازی کنیم ،خدا این پرچم را به دست هرکسی نمی دهد.

 مادری است، دامادی دارد، عروسی دارد، فرزندی دارد .عیب عروس خود را چنان بزرگ میبیند ،عیب دختر خودش را نمی بیند، عیب عروس خودش را بزرگ میبیند عیب داماد خودش را آنقدر بزرگ میبیند، عیب پسر خودش را اصلا نمی بیند.

پسرش هر خلافی میکند، میگوید پسر من اصلا بهترین پسر عالم است.

بدی های او را نمیبیند.

 بداخلاقی های اورا نمی بیند، بد رفتاری های اورا نمیبیند. بگویید خدایا به ما توفیق بده که حد و حدود را بشناسیم. حرمت هارا بشناسیم ما به دستورات دینی عمل کنیم . من بارها این قضیه را نقد کردم

رحمت کند  . خدا عارف بزرگوار حضرت آیت الله قاضی را

هربار می رفتیم به ما فحش میداد. یک فامیل نزدیک ما هروقت می رفتیم خانه او هم در خانه با ما زندگی می کرد. بد و بیراه گفتن به ما را شروع می کرد .یک روز میخواستم جوابش را بدهم ،باز جلوی خودم را گرفتم .این صبری که من کردم جواب داد و خدا یک دریچه ای را به روی من باز کرد، مگر خدا الکی به کسی مقام معنوی میدهد. صبر میدهد ، صبر می خواهد. این داستان های شهدا و عرفا و علما ما میخوانیم فقط نتیجه را میخوانیم چه خوب است. بعد خیال میکنیم با یک حرکت میشه رسید. نتیجه را فقط میخواند، داستان فلان عارف، داستان فلان عالم، داستان فلان شخصیت نتیجه را میخواند. واقعا لذت بخش است. شما میبینید فلان عارف می گوید: که صدای ذکر مسجد را در دیوار شنیدم. فلان شهید بزرگوار به رفیق همسنگریش گفت : میخواهی بشنوی؟ کاری کرد او هم شنید .می گوید صدای الله اکبر سنگ ها خاک ها را می شنیدم. ولی نتیجه اش و قبلش هم بخوانید ببینید قبلش چی بوده ،چه صبری کرده، چه استقامتی کرده، چه کوتاه آمدن هایی چه گذشت هایی داشته  است.

خطبه دوم:

خودم و همه شما عزیزان و برادران و خواهران و نمازگزاران روز جمعه که در این مسجد جامع حضور پیدا کردید به ذکر و به دعا و تقوا و پرهیز کاری توصیه میکنم:

بهترین سنگر بهترین وسیله برای نجات ما تقوااست. از امام زمان بخواهیم که حضرت به ما کمک کنند، یاران امام زمان اهل تقوا هستند، یاران امام زمان اهل ذکر هستند ،یاران امام زمان اهل قرآن هستند، یاران امام زمان چشمانشان منور به نور خدا است. از بس که با قرآن،  دعا ، خوبی ها ،چشم ها چرخیده است، این گوش ها آشنا است. گوشش از حرف خدا پراست. چشمش از حرف خدا پر است .بعضی ها چشمشان نه به حرام میخورد ، انشاءالله باید رعایت کنیم.

 مادر شهید بهشتی خدا رحمت کند این شهید بزرگوار را می گوید :وقتی که فرزندم به دنیا نیامده بود ،در شکم من بود،در این مدت به هیچ مرد نامحرمی نگاه نکردم. محمد حسین بهشتی که یک امت است ،که امام فرمود شهادتش در مقابل مظلومیتش کم است. خیلی عجیبه است که  بالاترین مقام خدا ست که به آدم شهادت بدهد. دیگر بالاتر از شهادت چیزی نیست. اما باید برای یاری دین خدا توفیق پیدا کنیم و لیاقت پیدا کنیم.

امروز ۵ آذر به دستور امام سالروز تشکیل بسیج مستضعفین است .

در سال ۵۸ حرکت جریان ساز این مرد بزرگ و مرد الهی حضرت امام خمینی (ره) ماموریت بسیج به نقطه حساسی رسیده است.ماموریت بسیج تمام نشده ،نسل به نسل این پرچم آمده ، الان به دست من و شما رسیده است. بسیج امروز دیگر فقط محدود به مرزهای داخل ایران نیست .امروز بسیج مردمی در کشورهای مختلف برای مقابله  با استکبار شکل گرفته است .

این حرکت زمانی آغاز شد که ما تنها بودیم، کسی باور نمی کرد، یک روزی این بسیج امروز جهانی شود، کسی باور نمی کرد که یک روزی در عراق ، یمن ، سوریه ، لبنان در بحرین در پاکستان ، افغانستان در هند و در بسیاری از کشورها در آفریقا و در آمریکا جنوبی این تفکر نشر پیدا کند و برای مقابله با استکبار و برای مقابله ی با بدی ها وبرای مقابله با شیطان بزرگ آمریکا که این جبهه شکل بگیرد.

 امروز به برکت خون شهدای مختلفی که در طول دوره های مختلف به شهادت رسیدند به اوج قدرت خودش رسیده است و باید ماموریت آخر خودش را انجام دهد و آن انشاءالله زمینه سازی برای ظهور و یاری امام زمان است .

 انشاءالله با رهبری رهبر فرزانه انقلاب، نائب امام زمان ،  این نعمت را قدر بدانیم و این موقعیت را قدر بدانیم .بسیجیان ما ،خواهران و برادران ما همه ازاین فرصت به دست آمده باید هم برای خودسازی مان هم برای تربیت خودمان و هم برای یاری دین خدا کمال استفاده  بکنیم. من اگر بخواهم یک مثال مصداقی و جزئی راجع به منطقه خودمان ،راجع به واوان بزنم، بسیج در واوان  نقش مهمی است.

باید تمام شهر ما بوی امام زمان بدهد ،فاطمیه نزدیک است، باید تمام شهر فاطمی شود، بسیج واوان باید ما کاری کند که مردم احساس کنند که این شهر یک شهر معنوی و الهی است و برای کسانی که دنبال شیطنت هایی هستند یا خدای نکرده بخواهند بساط گناه و معصیتی  فراهم کنند این شهر باید نا امن باشد برای آن ها، بسیجیان ما برای تقویت راه خدا جبهه حق با جبهه انقلاب باید در محله های مختلف تلاش بکنند، کوشش بکنند .

من خداقوت عرض میکنم به همه این عزیزان هم حوزه ی بسیج برادر هم حوزه بسیج خواهران ،که هم توفیقات زیادی داشتند .پایگاه های بسیج فعالیت هایی که در سطح شهرواوان انجام شده است. من ازهمه ی این عزیزان تقدیر و تشکر میکنم، خداقوت عرض میکنم بسیار کارهای خوبی انجام شده است الحمدالله. درسطح شهرستان حوزه بسیج واوان رتبه برتر کسب کرده هم حوزه خواهر و هم حوزه برادر، در شهرستان هم همچنین و حوزه خواهران ما هم در میان حوزه های استانی حوزه استان تهران در منطقه استان تهران هم جز رتبه های برتر هستیم من از این عزیزان تقدیر و تشکر میکنم و باعث افتخار است که بسیجیان خواهر و برادر ما این طور افتخار آفرینی کردند. از فرماندهی محترم سپاه و فرمانده ی حوزه بسیج و همه ی فرماندهان پایگاه ها و همه موثرین که زحمت کشیدند خواهر و برادر و همه بسیجیانی که چه آن هایی  حضور دارند چه آن هایی که امروز توفیق نداشتند آن ها را زیارت کنیم تقدیر و تشکر میکنم باید این رابطه ها مستحکم بشود. یک توصیه هم برای مساجد دارم ، مساجد ما باید فضا را برای فعالیت های بسیج و پایگاه های بسیج بیش تر باز کنند.

سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس

به مناسبت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس هم چند جمله ای را خدمت عزیزان تقدیم بکنم: یکی از اصلی ترین شاخصه هایی که حضرت آیت الله مدرس به عنوان نماینده مردم در مجلس داشتند اهمیت به جایگاه مردم ،که ما ولی مردم نیستیم ما وکیل هستیم .باید نظر موکلین خودمان را بدانیم ، با مردم هم صحبت می شدند، در کنار مردم با مردم زندگی میکردند، یکی از ویژگی های خاص شهید مدرس در اون دوران در بحث سیاست خارجی ،مقابله ی با دشمنان بود. که از هر دولتی که بخواهد دخالت در امور ما کند این را در مقابلش می ایستاد. در مقابل سیاست های خارجی ها و استعمار بیگانه در مقابل آن ها این جمله را داشت می فرمود: سریعا عرض میکنم بنده برضد  او هستم. مدرس در جواب نامه احمد شاه با آزاد منشی احمد شاه یک نامه نوشته بود ،مدرس جواب داد به احمد شاه نوشته بود .خداوند دو چیز را به من نداده: یکی ترس و یکی طمع. هرکس با مصالح ملی و امور مذهبی همراه باشد. من با او همراهم و الا همراه نباشد با او همراه نیستم. اگر تو شاه هم باشی من با تو همراهی نمیکنم. شجاع بود. یاد و خاطره این مرد بزرگ گرامی می داریم ،یک شخصیت باعظمت از مجلس شورای اسلامی هم که این روز را انتخاب کردند برای روز مجلس که بسیار انتخاب خوبی هم بوده میخواهیم که مشکلات مردم را حل کنند.حالا که این مجلس ، مجلس انقلابی است برای حل مسائل و مشکلات مردم در حوزه های مختلف انتظار مردم هم بیش تر است.

 نکته ی بعدی که خدمت برادران و خواهران عرض بکنم اینکه برخی از دستگاه ها ، دستگاه های وابسته به استعمار رسانه ها افراد سعی دارند ناامید کنند ، از اینکه ما نمی توانیم و ما گرفتاری ها یمان مشکلاتمان آنقدر زیاد است که کشور دچار فلان مشکل و فلان بحران خواهند شد ،این طور نیست، ناامید کردن مردم کار دشمن است. اینکه ما نمی توانیم باید مراقب باشیم، درمقابل این ناامیدی و ناامیدسازی دربین مردم بایستیم .ما ظرفیت ها و قدرت هایی را در کشور داریم که روز به روز منجر به گشایش های مختلف خواهد شد. ضمن اینکه مطالبه گری میکنیم .حق مردم را طلب میکنیم. اما نا امید بودن را قبول نداریم .ما ناامید نیستیم از اول انقلاب تا الان گشایش های مختلفی در عرصه های مختلف و فتح الفتوحات مختلفی داشته ایم. در عرصه های مختلف امروز وضعیت ما وضعیت قدرتمندی است هم در منطقه و هم در دنیا .آن هایی که دنبال ناامید کردن مردم هستند آن هادشمنانی هستند که پیروزی ایران را نمی خواهند پیروزی ملت نمی خواهند ذلت این ملت و ذلت این مملکت را می خواهند .آن ها کسانی هستند که از اول انقلاب با همین نگاه کار کردند و تلاش کردند که در مقابل آن ها به فضل الهی با تمام توان مخصوصا حالا که عزم جدی در بحث خدمت رسانی به مردم در میان دولتمردان مشاهده میکنیم .

انشاءالله این اثر خواهد کرد و اثر خودش را خواهیم دید به فضل الهی

در شهرستان اسلامشهر هم از مسئولین کشوری میخواهیم مسئولینی که انتخاب میکنند ،مسئولین با کفایت و با توان و قدرتمند و اهل کار جهادی باشند. در هفته ای که گذشت شاهد یک انتصاب بودیم در شهرستان و انتصاب های دیگر هم در حال انجام است، از طریق دولت از زحمات همه کسانی که تا الان زحمت کشیدند ما تقدیر و تشکر می کنیم .انتصاب یک برادر بسیجی و یک کسی که از فرزندان همین اسلامشهر در فرماندهی اسلامشهر کسی که اهل همنجاست و در همین جا زندگی میکند خانواده او در همین جا زندگی میکنند. برادر عزیزم جناب آقای حبیبی که در سنگر دیگری خدمت میکردند و امروز به عنوان فرماندار اسلامشهر معرفی شدند. ما به ایشان هم تبریک عرض میکنیم هم خداقوت می گوییم و هم اعلام میکنیم که بسیجیان مومنین و مسجدی ها همه آماده هستند ،برای اینکه کمک بکنند در عرصه های مختلف و انشاءالله همه دعاگوی شما هستند و دعا گوی بقیه مسئولین که موفق بشوند.

تا ان جایی که می توانیم باید برادری حفظ بشود،  اختلاف افکنی این کار شیطان است، هرکسی دنبال اختلاف انداختن باشد و مطمئن باشید همه و این را به گوش همه برسانید، با بازی های رسانه ای دروغ ها نمی توانید اختلاف بیندازید، ما همه در کنار هم هستیم و در کنار هم قرار خواهیم گرفت. به برکت نعمت ولایت با محوریت ولایت در کنار هم در حل مسائلمان مشکلاتمان در کنار هم هستیم تا انشاءالله به آن جا و به آن نقطه مطلوبی که باید برسیم برسیم و تلاش خواهیم کرد. این بدخواهان و کسانی که دنبال اختلاف افکنی هستند بدانند دارند وقت خودشان را تلف میکنند، وقت خودتان را تلف نکنید، به کارهای خوب بپردازید ،شما هم بیاید نقش ایفا کنید. برای خدمت به مردم ماهم در این مسیر انشاءالله با تمام قوا ایستاده ایم .بعضی ها خیال میکنند مثلا با دوتا حرف کسی را می توانند از میدان خارج کنند. اگر قرار بود خارج بشویم که زودتر از این ها باید ترسیده بودیم .ما در میدان مبارزه ی با فساد، در میدان مبارزه ی با بدی ها میدان مبارزه ی با افرادی که منافع زیادی در این شهرستان در طول سال های مختلف به جیب زدند و خدمت آنچنانی هم نکردند. در این میدان همچنان محکم هستیم ولذا برادران و خواهران مومنین مسجدی ها بسیجی ها انقلابی ها همه در کنار هم با وحدت با همدلی با اجتماع قلوب دور هم جمع هستند. برای حل مسائل مردم که حضرت آقا هم فرمودند: که بسیج پاره تن مردم است. واقعا پاره تن مردم است و درمیدان های مختلف انشاءالله کمک خواهیم کرد. خداقوت هم عرض میکنیم خدمت مسئولینی که دارند برای حل مسائل و مشکلات شهرستان تلاش میکنند کوشش میکنند.

مطالبه گری و انتقاد کردن آدابی دارد:

 این آداب مطالبه گری و انتقاد را از خود مقام معظم رهبری با عنوان ولی بشنویم: هم ابعاد شرعی او، هم ابعاد اجتماعی او ،همه این ها را در نظر باید بگیریم

 اگر کسی ولایت مدار است اگر کسی خودش را دین دار میداند باید مراقبت بکند و این مسائل را رعایت کند. خیلی ها دارند تلاش میکنند آمریکا و صهیونیست هادر آستانه مذاکرات که یک اجماعی را مثلا شکل دهند آن ها فهمیدند که دولت سیزدهم از حقوق خودش کوتاه نخواهد آمد .تا لغو تمام تحریم ها این حق خودش را میداند و مطالبه میکند و لذا آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی دنبال این هستند که یک اجماع تقلبی را به نمایش بگذارند در مقابل ایران ۳ کشور اروپایی برخی از کشور های منطقه به اضافه اسرائیل ایران همه دنیا را نمی داند ما بیش از ۲۰۰ کشور در دنیا داریم که خیلی از این ها حق ایران را به رسمیت می شناسند ما شمارا همه دنیا نمی دانیم و لذا آن ها دارند فشار می آورند و برنامه ریزی میکنند. و انشاءالله دولت ما با مقاومت در مقابل این تحرکات ،آن ها حق ملت مردم را انشاءالله بتواند بگیرد و محاسبات آن هارا انشاءالله به هم بزند، انشاءالله این طور هم خواهد شد. غیر از این هم انتظار نمی رود آمریکاییان و صهیونیست و کشورهای نوکر این ها بدانند که تا این تفکر بسیجی در بین ملت ایران هست ،آن ها هیچ گزندی را نمی توانند به این ملت بزنند و هیچ غلطی نمی توانند بکنند و به فضل الهی پیروزی امت حزب الله پیروزی انقلاب اسلامی انشاءالله نزدیک است ،ما شاهد نابودی اسرائیل و آمریکا خواهیم بود .

والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید