تبدیل امامت به سلطنت بزرگ ترین ضربه به اسلام بود - پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام محمدی

تبدیل امامت به سلطنت بزرگ ترین ضربه به اسلام بود
حجت الاسلام محمدی | نمازجمعه 1400/5/22

تبدیل امامت به سلطنت بزرگ ترین ضربه به اسلام بود

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام محمدی در خطبه اول به واقعه کربلا اشاره کردند :

درجای جای عاشورا از همان ابتدا حرکت تا لحظه ی شهادت شما مسئله ی اعتماد به خدا توکل به خدا بندگی خدا معنویت و عرفان را می بینید؛  مسئله حماسه و جهاد و شهادت  یک بعد بسیار مهم است اما ،بعد باطنی و درونی کربلا همان معنویت و عرفان کربلاست که در راس آن وجود مبارک حضرت سیدالشهداست.

  اگر ما بگوییم ابتدای مسیر از مکه و حرکت حضرت به سمت کوفه با دعای عرفه شروع می شود و در طی مسیر تا کربلا و اتفاقاتی که در آن  حادثه عظیم رخ داد شما رجوع به خدا و بندگی خدا ،خضوع و خشوع را می بینید و این برای همه ما درس است. مخصوصا برای کسانی که می خواهند خودشان را برای ظهور امام زمان آماده کنند.

 حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تکیه گاه خودش را خدا می بیند .

  • یکی از مسائل مهم مسئله اصلاح جامعه بود که ابا عبدالله برای آن قیام کرد .

تبدیل امامت به سلطنت بزرگ ترین ضربه به اسلام بود حضرت در برابر این باید می ایستاد، بزرگ ترین ضربه ای که به حکومت اسلامی این ها وارد کردند تبدیل حکومت امام حسن علیه السلام و حکومت علی بن ابی طالب علیه السلام  به سلطنت شام بود.

۲۰ سال بعد از اینکه حکومت اسلامی را از محور اصلی که امامت بود گرفتند امام حسین علیه السلام فرزند پیغمبر با آن وضعیت فجیع در کربلا به شهادت رسیدند و حضرت برای این  بدعت بزرگ قیام کردند انقلاب اسلامی الگوش را کربلا قرار داده است.

همچنین در خطبه دوم افزودند:

  • روحیه جهادی مسئولان، مشکلات را حل می‌کند.

در برخی از مسائل داخلی مسئولان مراقبت کنند با تلاش روز افزون مخصوصا مسئولان آب و شهرداری، مسئله قطع آب در برخی از محله های واوان در ساعت های زیاد مردم رادچار مشکل می‌کند؛

 گاهی برخی از این ها قابل حل است و روحیه جهادی می خواهد باید بایستند و مشکلات را حل کنند، اگر هم می خواهند آب قطع شود و یا فشار آن کم شودباید عادلانه بین محله هاباشد و قبل از اقدام به قطع  اعلام کنند و اینطور نباشد که یک محله بیش تر و یک محله کمتر از امکانات بهره‌مند باشد.

والسلام علیکم ورحمه الله و برکاته

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید