شبهای قدر - پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام محمدی

شبهای قدر
حجت الاسلام محمدی | نمازجمعه 1401/1/26

شبهای قدر

بسم الله الرحمن الرحیم

ایرادشده در تاریخ ۲۶ فروردین ماه به امامت حجت السلام حمزه محمدی:

خطبه اول :

خودم و همه شما را به تقوای الهی توصیه می کنم

ذکر خدا و توجه به حضرت حق، این ذکر یعنی بیدار باش یعنی بیدار شدن از خواب غفلت یعنی ما از ظلمت ها به سمت نور باید حرکت کنیم، نور مطلق و نور هدایت در وجود نازنین حضرت صاحب الزمان قرار دارد که مومن با ذکر و دعا و توسل و تقرب پیدا کرد وقتی حالا بندگی را در خودش زنده کرد، لیاقت پیدا می‌کند که نور امام در قلبش بتابد، نور امام در قلب مومن از نور خورشید در روز روشن پر نور تر است، باید از خداوند بخواهیم که نور  ولایت امام زمان و نور ولایت امیرالمومنین در قلوب ما روز به روز بیشتر شود، ماه مبارک رمضان فرصتی است برای انسان که ظلمت ها را از وجود خودش دور کند و به سمت نور حرکت کند، اگر ما می‌خواهیم به این مقام برسیم آن وسیله ای که خداوند برای ارتباط ما قرار داده است دعاست، دعا نقش موثری دارد تا نقشی دارد که مانع رفتن انسان به سمت گناه و معصیت می شود، فرمودند ذکر الله علی کل حال یعنی وقتی که انسان به سمت معصیت رفت، به سمت ظلمت رفت با ذکر و دعا خودش را از مسیر معصیت خارج کند و به سمت خدا حرکت کند، حضرت  در توصیف این آیه میفرمایند: إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ

وقتی که شیطان به اینها تنه میزند ، انها را مست میکند، یعنی شیطان بخواهد به جانشان مغلوب شان نفوذ پیدا کند (تذکروا) ، فوری اینها متذکر میشوند، این ذکر و این تذکر و این یاد خدا موجب باز شدن بصیرت و چشم آنها می شود. دعا وسیله ای برای نجات ما و حرکت به سمت نورانیت به نور ولایت اهل بیت است اما چه کنیم که این دعا مستجاب شود؟ موانع دعا چیست؟ گاه این موانع در وجود ما وجود دارد و اجازه نمی دهد که ما از این دعا بهره لازم را ببریم، این موانع را باید بشناسیم، از آن موانع که باید مورد توجه قرار بگیرد، مسئله نداشتن اراده و نداشتن اراده و نیت لازم و امید داشتن به خدا و توکل نداشتن به خداست، دعا می کنیم اما امید نداریم، دعا می کنیم اما به خداوند اعتماد نداریم ، دعا می کنیم اما دلمان در جای دیگری است، دعا می کنیم اما خودمان را خداوند متصل نمی کنیم، اگر مریض بشود شفا را از خداوند می بیند، بر حسب ظاهر دعا میکند، اما انسان متقی و مومن زیرک موضوع را فهمیده دنبال درمان می‌رود اما حقیقتا می داند که شفا دست خداست،این حالاتی که در ماه مبارک رمضان خدمت عزیزان عرض کردیم، حقیقت عبودیت چیست حقیقت عبودیت را امام صادق به عنوان بصری فرمودند اگر کسی می‌خواهد به حقیقت عبودیت برسد این است که همه امور را به خدا واگذار می‌کند این منافاتی با برنامه ریزی در زندگی دنیا ندارد اما ابتکار را و خلاقیت قدرت و اختیار را هر چه که دارد را به خدا نسبت می‌دهد، می‌گوید اختیار و قدرت من از خداست ،خلاقیتی که من در اجرای برنامه زندگی خرج دادم از خداست، همه را به خداوند نسبت می‌دهد و نتیجه کار را به خداوند نسبت می‌دهد این حالت در وجود انسان مومن باید به وجود بیاید که همه چیز را به خداوند نسبت بدهد و تمام کارها به امرونهی خداست، اول شخص اول آن سخت است که انسان دائماً در حال ذکر باشد و به یاد خداوند باشد، اما وقتی که انسان حرکت کرد می بیند که سخت نیست و انسان می توانند لحظه به لحظه به یاد خداوند باشد و به این حقیقت میرسد، که همه چیز در دست خداست، و مثل خداست خداست دارای مطلق خداست وقتی بنده با این دیدگاه نگاه می‌کند خیلی اثر ویژه‌ای دارد،اگر دعای بنده هم استجابت نشد، اولاً ممکن است که دیرتر بدهندو  اجابت بشود، ‏ ثانیا ممکن است که چیز بهتری را بدهند ثالثا ممکن است که در قیامت بدهند، رابعاً ممکن است که به نفس و صلاح ما نبوده است و خداوند جور دیگری مسئله دعا را برای ما جبران می‌کند روز قیامت انسان متوجه می‌شود که خیری به او می‌رسد که این خیر و نجات از کجاست؟ گاهی در گرفتاری های قیامت و برزخ خیلی به انسان می رسد که این خیر ها از کجاست، این از دعاهایی بود که بر حسب ظاهر مستجاب نشد این از بلاهایی است که در دنیا تحمل کردی آنجاست که می‌گویید کاش خدایا هیچ یک از دعاهای من مستجاب نمی شد، این حال بنده نسبت به مولا ،این حال در وجود ما باید بوجود بیاید ،وقتی نماز بخوانیم، روضه بخوانیم، مسجد بیاییم،  تا حال خشوع نسبت به پروردگار و حقیقت عبودیت در جان من نفوذ نکند، اثری را که باید ببینیم را نمی‌بینیم،حقیقت عبودیت چیست ؟ امام صادق به عنوان  بصری بیان کردند:

اول خودت را مالک چیزی ندان

دوم همه چیز را به خدا واگذار کنیم

سوم صبح تا شب هم و غم تو ، باید امرونهی مولا باشد

وقتی از این سه مقدمه عبور کردیم، تازه در مسیر سلوک قرار می گیریم ، تازه آرام آرام نور امام و نور هدایت به قلب ها نفوذ پیدا می کند، دستگیری امام زمان شامل حال ما می شود، هدایت عام امام زمان و رزق عام خداوند که شامل همه مردم می‌شود ، حتی دشمنان هم بی نصیب نیستند و از رزق مادی دنیا بهره‌مند می‌شوند ،اما دستگیری خاص امام زمان مخصوص مومنین است، اما اگر کسی می خواهد که عاقل بشود چون عقل انسان را به مسیر تقرب و تعبد می برد، تعبد چیست؟ یعنی این نقشه راهی که خداوند آن را مقرر کرده است ، من به این نقش اعتقاد دارم تعبد دارم و تسلیمم و شک ندارم،نقشه راه همین است، گاه به نقشه راه خدا تعبد نداریم، گاه برخی از دستورات را قبول نداریم و یا در برخی هز انها شک داریم، به فکر می‌کنیم کسانی که از دین صحبت می کند اشتباه می گویند، مگر می شود که این حکم از خداوند باشد ویا بعید میدانند که حکم از خداوند باشد، چون اینگونه زندگی میکند توجیه میکند، وقتی از بعضی از حرمت ها صحبت میشود، چنین گرفتاری هایی برایشان پیش می اید،خوشبحال ان کسی که وقتی امر خدا را میشنود، با تمام وجود تصدیق میکند و تسلیم میشود، عرب بیابانگرد است ، وقتی شنید که پیامبر امده و شنید فمن یعمل مثقال ذره شرا یره .. متوجه میشود طبق گفته پیامبر جاهل امد اما فقیه برگشت. حقیقت دین را فهمید ، خدا نکند که حرف خدا و ذکر و قران را بخواند اما چیزی به نورانیت او اضافه نشود، بلکه ظلمت و تاریکی های او افزوده بشود. برای بعضی ها هم قران بخوانی، مساله ای اشتباه را از قران بیان میکند، زیر بار دستورات خدا نمیرود ، اما کسی که تسلیم است ،در برابر نقشه ی راه خدا ،برای تربیت و رسیدن به نور و حقیقت عبودیت تلاش میکند و قبول دارد ,تعبد کامل دارد، تسلیم است ، و این قلب برای نورانیت ویژه، عنایت و رحمت خاص اماده میشود، و حکمت ها را از قلب به دهان وی جاری کند، درست است که بیسواد است اما  خدا قلب انها را روشن و باز کرده است، مساله اینجاست که اگر میبینیم تغییر نمیکنیم ، ایام ماه رمضان فرصت خوبی برای مراقبت و محاسبه ی نفس ست ، حتی در بقیه ی ایام هم باید مراقبت کرد، یک صفت از صفات بد کم میشد و یا ان صفت را از بین میبردیم، که بسیاری از صفات بد از ما خارج میشد، ما گاهی در ظواهردین هم گیرکردیم ، اگر یک دینی الان ادیان الهی ، بعضی ها میگویند که میخواهند مسیحی یا یهودی باشند ، اگر اعتقاد مسلمان و اعتقاد اسلام و شیعه این است که قران میفرماید: هنه ی انبیا را قبول داریم و هر یک از این انبیا عظام را ببینیم، دستش را میبوسیم ، و دعا میکنیم کاش هریک دعایی در حق ما بکنند ، همه ی کتاب ها را قبول داریم ، و از طرف خداوند میدانیم و این اعتقاد مسلمانان است . اما ان کتابی که امروز به عنوان کتاب اسمانی در دست ادیان امروز زمین است ، تحریف شده ست ، دلایل تحریف ان هم زیاد است ، در کتب امروزه انجیل و تورات که مطرح میشود ،چه مطالب انحرافی  وجود دارد ؟ در یکی از کتب امروزه نوشته شده که حضرت داوود با خدا کشتی گرفت و خدا را زمین زد و خدا به داوود گفت که آبرو ریزی نکند. در کتاب های مقدس چنین حرفهایی را نوشته شده و یا نسبت های اشتباه و عجیبی به انبیا میدهد، امروز در درس یکی از مراجع بودیم و انجیل را معرفی میکرد، طبق این انجیل ، این نسبت های ناروا به حضرت عیسی ثابت میشود ، حضرت عیسی که پیامبر انان است . حقیقت دین این است که ادیان یکی پس از دیگری امده با عقل بشر و با اینکه بشر را ارام ارام به سمت کمال حرکت بدهند ، کسی نمیتواند در پله ی اول بماند این عقلانی نیست ،یک دین میگوید گناه نکن و دیگر دین میگوید حتی فکر گناه هم نکن،دین بعدی تو را در مسیر کمال قرار میدهد تا انجا که امروز اگر کسی بخواهد حقیقت دین در جانش رسوخ کند ، طبق حدیث، اگر افراد متعمقی در اخرالزمان نبودند ، خداوند یوره توحید را نازل نمیکرد، اگر افرادی که اهل فهم ودرک و عقل نبودند ، خدا سوره توحید را نازل نمیکرد، قل هو الله احد که احدیت را بفهمد الله الصمد صمد بودن را بفهمد. این افراد عمیق حزب اللهی و مسجدی و هیاتی امروزی باید وارد فهم این فضا بشود. دائم در رتبه اول بگوییم دروغ نگویید تهمت نزنید غیبت نکنید.

ادیان الهی یکی پس از دیگری آمدند این مسیر را تکمیل و بیان کنند در یک زمانی حضرت عیسی در یک زمان حضرت موسی.

آدم عاقل سراغ کامل ترین و بهترین میرود. در عالم رویا شیخ مفید حضرت موسی و حضرت رسول را دیدند و دراین  حین سوالاتی مطرح شده بود که حضرت  موسی از پیامبر پرسیدند که شما فرمودید علماء امتی افضل من انبیاء بنی اسرائیل  این یعنی چی؟

شیخ میگوید گفتم اجازه بدید من جواب بدهم .

علماء امت پیامبر خاتم مبلغین کامل ترین دین هستند. مبلغ کاملترین کتاب آسمانی هستند.

تمام انبیاء اگر بخواهند به مقام نبوت برسند باید ایمان و اعتقاد به ولایت امیرالمونین داشته باشند. با علی تقرب پیدا می‌کنند. از شیطان پرسیدند در عالم بالا تقرب به چه وسیله‌ای بود؟ چه فهمیدی از تقرب؟ گفت تقرب فقط با ولایت و محبت امیرالمونین حاصل می‌شود. هرکس به فکر آخرت و شب اول قبر خودش هست با امیرالمونین خودش مقرب خدا کند.

عرض بنده این است که نباید در پله اول باقی بمانیم و باید پیشرفت کنیم. باید از دید حداقلی نسبت معارف دست برداریم. برای انهایی که اهل نماز و مسجد هستند عرض میکنم که ببینید چقدر در جا زدیم و عمیق نشدیم اینکه احدیت تفاوتش با واحدیت چیست؟ این بی‌نیازی(صمدیت) یعنی چی؟

هر روز نماز میخوانیم اما معنی عبارات اذان و أقامه چیست؟

أصلا تا حالا از خدا خواستیم خداوند توفیق در این معارف را به قلب ما بدهد؟

ملکی آمد و اجازه خواست گفت خدایا میخواهم به عرش برسم. خدا به او هجده هزار بال عطا کرد که فاصله هر بال با بال دیگر سال ها فاصله بود. نزدیک به بیست هزار یا سی هزار سال پرواز کرد. پرسید خدایا رسیدم؟ بیست هزار سال دیگر به او اجازه پرواز دادند مجموع پنجاه هزار سال پرواز کرد که بعرش برسد.

بعد به او گفتند تا قیامت هم پرواز کنی به عرش نخواهی رسید. حالا بفهم سبحان ربی العظیم و بحمده یعنی چه.. این عظمت یعنی چه.. چهار نفر دور و برت را گرفتند فکر کردی کسی هستی؟ ذره هم نیستیم در این عالم ولی اگر برای خدا بودی خدا می‌داند چکار کند.

به ذره گر نظر لطف بوتراب کند به آسمان رود و کار آفتاب کند

این شمال کسی است که خضوع و خشوع عبودیت در جانش باشد. حقیقتا خودش را گناهکار بداند و استغفار کند. نه اینکه ما افسر جنگ نرم هستیم و حالا یک استغفاری هم بکنیم..

مومن خودش را از همه پایین تر میداند و تواضع دارد و تکبر را کنار می‌گذارد.

این حالات در ماه رمضان بسترش بهتر فراهم است . این نفحاتی که میفرمایند خودتان را در معرض قرار بدهید یکیش همین ماه رمضان است. ادعیه منبر ها قرآن جلسات و روضه ها زمینه فراهمه..

اگر قبل به دین داران میگفتند فلان گناه را انجام ندهید امروز به ما میگویند القب حرم الله.. فلا تسکن حرم الله غیر الله..

این جا دادن غیر در حرم خدا برای مشکل ساز است . وقتی قلب حرم الله شد قلب دیگر کینه نمی‌گیرد سبک بال نماز میخواند. فقط محبت خدا و اولیائش و دشمنی دشمنان خدارا در دل دارد. خدا نکند کسی اهل دقل و حیله باشد انسان به جایی نخواهد رسید در این دو روز دنیا.

خدایا به حق محمد و ال محمد قسمت میدهیم حقیقت عبودیت و بندگی را در جان ما زنده کن..

اگر کسی می‌خواهد این حقیقت رسوخ کند در جان و قلبش باید أراده و حرکت کند برای رسیدن به این مسئله از ان مقدماتی که عرض کردم عبور کند.

خدایا مالک همه چیز تویی و هیچ چیز مال من نیست

خدایا اگر برای اشتغالاتم برنامه ریزی میکنم این قدرت برنامه ریزی را هم تو دادی نتیجه هم با تو. در مرحله بعد میگوید هم غمم عمل به امر خدا و ترک نهی اوست.

به امر خدا میروم درامد کسب میکنم برای زن و بچه‌ام. عارفی میگفت اگر سوزنی را بدون قصد قربت میزدم آن سوزن به دستم فرو میرفت ، برای تک تک سوزن ها قصد قربت می‌کردم. همین نفس کشیدن هم قصد قربت دارد و نور روی نور خواهد آورد.

خدایا مارا اهل معرفت قرار بده..

خطبه دوم :

همه شما عزیزان را به تقوای الهی توصیه می کنم

توجه به ذکر و دعاو توجه به حضرت حق و توجه به این مفاهیم به این دستورات توصیه می‌کنم

ایام میلاد امام حسن مجتبی و شب‌های قدر که در پیش است، من چند جمله راجع به فضائل امام حسن صحبت می کنم: در کتب روایی ما نقل شده است که پیامبر امام حسن را در آغوش می‌گیرد و می‌گوید هذامنی.حسن از من است،این بیانی که پیامبر دارد این حقیقت را بیان میکند که امام حسن مجتبی مانند حضرت محمد صلی الله علیه و اله جامع تمام فضائل الهی ست ، یعنی هر چه که پیامبر دارد، امام حسن مجتبی نیز دارد، اگر فضیلت تبدیل به یک انسان میشد ،ان انسان امام حسن بود،اگر کسی میخواهد که فضیلت را تصور کند و بفهمد به امام حسن نگاه کند.  راجع به امام حسن مجتبی در زاد المعاد  از ویژگی زندگی امام حسن مجتبی به چند مورد مختصر اشاره کنم

یک : همسایه داری حضرت که برای ما درس است،خیلی عجیب است که  در همسایگی امام مجتبی یک خانواده یهودی زندگی می کردند،  همسایه امام حسن مجتبی بودند،از شکاف خانه این یهودی مقداری نجاست به خانه امام حسن مجتبی نفوذ کرده بود، انها متوجه نبودند،دیوارشان نجاست دارد و خیس است،یک روز خانم آن یهودی به منزل امام حسن مجتبی می آید،آن شکاف دیوار و نجاست را میبیند ،متوجه که میشود به همسرش این مسئله را میگوید،امام مجتبی به این خانواده یهودی چیزی نگفتند،  انها خجالت زده میشوند،معذرت خواهی می کنند،امام برای اینکه بیشتر شرمنده نشوند،از جدم رسول خدا شنیدم،به همسایه مهربانی کنید،وقتی مهربانی امم حسن راا دیدند، چشمپوشی امام را دیدند، تمام خانواده‌اش را به محضر امام حسن آورد و مسلمان شدند،این اثر مهربانی انسان است درحالیکه ما با کوچکترین مسئله از کوه در می رویم،با کوچکترین مسئله ها میخواهیم دعوا درست کنیم.

مردم داری امام حسن مجتبی :حضرت از محلی عبور میکردند میدیدند که گروهی از بینوایان روی زمین نستند و تکه نانی در دست دارند، از مرکب پیاده شد و فرمودنر که الله لایحب المستکبرین بر سر سفره انها نشست و انها را دعوت کرد و انها را پذیرایی کرد ، مطلب بعدی که اگر کسی به امام کار خیری میکرد ، مهربانی میکرد ، قدر شناس بود، داستان  عجیبی ست، اگر خیری و محبتی از کسی دیدید، قدر شناس باشید ،اگر انسان مومن خوبی به دیگران کرد باید فراموش کند ، منت نگذارد و با منت گذاشتن خوبی خود را از بین نبرد، اما بنده ای که از دیگری خوبی دیده نباید فراموش کند. و جواب ان را با خوبی بهتر و بیشتر باید داد، بعضی ها بی معرفت هستند و فراموش کار هستند و عده ای پر مدعا هستند، با همه با نگاه طلبکارانه  مواجه میشود، فرقی نمیکند که مسئول باشد یا مردم عادی .صفت بدی ست ، اگر مردم کاری در حقش بکنند باز آن کار را نمیبیند،قدر شناس نیستند ، امام حسین و امام حسن و عبدالله بن جعفر سفری به سمت مکه در بیابان میرفتند،شتری که حامل مواد غذایی را دارد، شتر گم شد ، چادری در بیابان بود که پیرزنی زندگی میکرد، به ان چادر رفتند ، تقاضای اب و غذایی کردند ، پیرزن بز خود را سر برید و به انها طعام داد، مهمان ها خوردند، امام فرمود که اگه به مدینه امدید، به ما سر بزنید ، بر اثر خشکسالی و فقر این خانم به مدینه  برای زندگی رفت و امام حسن این پیرزن را در کوچه ها دید، خود را به پیرزن شناساند، انها را به  منزل خود دعوت کردوبه او به جای بز هزار دینار طلا هدیه داد و دستور دادند که هزار گوسفند هم به ایشان بدهند، به  در خانه ی امام حسین رفت ، امام حسین نیز همین کار را کرد ، عبدالله بن جعفر هم همین کار را کرد، بی نیاز شد .ثروت عجیبی بهم زد و بخاط کرامت امام ثروتمند شد، محل بحث این است که در مقابل خوبی و محبت دیگران باید قدر شناس باشد ، قدر نشناسی ادم را رشد نمیدهد، برکت نمیدهد.

ان شالله خداوند ما را از شیعیان قرار بدهد. طبق نقل هرکس برای امام حسن گریه کند ،چشمانش در روز قیامت گریان نیست .

مسئله بعدی شبهای قدر است که تمام مقدرات ما در شبهای قدر اندازه گیری و برنامه ریزی میشود،برنامه ریزی و فکر و ذهن ما  و انچیزی که ما میخواهیم ارائه بدهیم مهم است ، ان مسائلی که  به انها می اندیشیم مهم است ، از خداوند چه میخواهیم و خدا به همان اندازه برای ما مقدر کند، خلاصه مطلب شب قدر شبی ست که همه ی انچه که در طی یکسال قرار است مقدر شود ، انجام میگیرد. اگر کسی میخواهد در شب قدر مودر توجه قرار بگیرد باید به این شب توجه کند، تعداد کسانی که با گناه میمیرند بیشتر از تعداد کسانی ست که با تقدیر الهی میمیرند. ان اثر و تاثیری که گناه بر زندگی ما میگذارد ،تا زمانی که ما از دنیا برویم. اگر کسی در شب قدر گفت که کینه و غرور ندارد، همه را کنار گذاشت .به این قلب توجه میکند و عنایت ویژه ای میکند ، فکر و ذهن تو در مقدراتت تاثیر میگذارد.خیدخواه دیگران هستی یا خیر ، بعضی ها هم در دعا کردن بخیل هستند، تازه کسی محضر امام می امد و میگفت فقیر است ، امام میفرمود صدقه بده . صدقه باعث میشود که فقر از بین برود،تازه دنیوی ست اما انجا که ظاهرش پول نیست ، بخل میورزد، ان شالله خدا بهترین مقدرات را برای ما رقم بزند،به همین اکتفا کنم. 

خلاصه مطلب این بود، شب قدر به خودت بستگی دارد، شب قدر به خودت ،فکرت، اندیشه ات، بستگی دارد.

دیدار  رهبر انقلاب با کارگزاران نظام:دیداری که مدتی بود به خاطر مسئله کرونا به این صورت به صورت جمعی برگزار نشده بود، دیداری عجیب مطالبی بسیار مهم ، هم در مسائل معرفتی و معنوی  که اقا توصیه به استغفار کردند،طلب استغفار، طلب غفران الهی، طلب مغفرت الهی ،چرایی استغفار صحبت کردندو یکی از ابواب استغفار را که ما از ان غفلت داشتیم، یا مسئولین از ان غفلت  داشتند، این باب را  متذکر شدند و این اثر اجتماعی استغفار و  اینکه به این مساله نگاه شخصی نداشته باشیم،در میدان های بزرگ ،در میدان های ملی، در میدان های اجتماعی، استغفار اثر دارد،ا استغفار حاکمی و یک مسئولی باعث میشود که برکت های اجتماعی بوجود می اید،و یا وقتی به اشتباه و گناه خود اعتراف میکنند، خدا گره های اجتماعی را باز میکند، استغفار فقط یک مساله ی شخصی نیست، این را در محیط های مختلف زیاد شنیده ایم،دیدید که بعضی ها به اسم دین خیانت میکنند، پس ایا باید گفت که دین از سیاست جدا باشد ؟ خیر .وقتی عده ای به اسم دین در سیاست خیانت میکنند ، چه  لزومی دارد ؟  خیال میکنند که مطلب جدیدی را بیان میکنند؟ مگر در طول تاریخ  انهایی که بعد از پیامبر روبروی اسلام ایستادند ، چه کاز کردنر ؟ با چه لباسی  ایستادند؟ با لباس دین ایستادند، مگر فقط  در مسئله ی انقلاب است ؟  مگر بعضی از مفاهیم از بعد از انقلاب است ؟  این انچیزی ست که دشمنان در ذهن ها درست میکند. در طول تاریخ مخصوصا در تاریخ اسلام ، انهایی که مقابل مردم می ایستادند ، اگر حکومت دینی بود، دینی می امد ، با خود دین میامدند و با دین نقشه میکشیدند و ضربه میزدند.

این  دلیلی بر این نیست که دین از عرصه ها کنار برود. دین باید در همه عرصه ها باشد ، و شیطان  شیطنت  خود و کار خود  را با لباس دین نفوذ میکند ،افرادی که به وسوسه شیطان گوش  میکنند و سرباز شیطان میشوند، در این جبهه قرار میگیرند. در ظاهر دین هم بوده ،دین که نباید از مساله ی سیاسی خادج بشود ، من یک توصیه ای هم به مسئولین بکنم :

مسئولین محترم شهرستان فرماندار تلاشگر و جهادی مان ،به همه عزیزان استاندار ومسئولین بالاترکه زحمت می کشند و تلاش می کنند ،کوشش می کنند،  مشکلات را حل کنند، نواقص گذشته را جبران کنند،مراقب باشیم کسانی که اعتقادی به حرف شما، مطلب شما ،مسئله شما ندارند نیایند.حالا دیدند دوره ی  افراد مومن انقلابی ست ،یک ظاهری برای خودشان درست کنند و به قول رئیس جمهور محترم  فرمودند که بانیان وضع موجود نباید در مدیریت کشور باشند ،نباید استفاده کرد،  از کسانی که تجربه کردیم،آزمودیم دیدیم این ها از پس ماجرا بر نیامدند،بعد دوباره با یک ظاهر و حرفهای دیگری بیاید، تا دیروز که حرف های دیگری چه رد مسائل سیاسی میزد و در عمل هم ضعف اساسی داشت و حالا عملکرد خود را عوض کند و حرف های دیگر بزند. و در پست ها و مدیدیت ها قرار بگیرد ،بعضی از آنها هم موفق می شوند این اتفاق هم در شهرستان یا استان و یا کشور ممکن است باشد،

ما انتظار نداریم،  دولتی که انقلابی ست ،مردمی ست ، دعا میکنیم و به خاطر همین استغفار و تضرع فرق اینجاست ، رئیس جمهوری که اهل تضرع و  اهل گریه ، اهل توسل و اهل مناجات ست اهل اینکه با خدا عهد ببندد و نه با کدخدا،البته این به معنای این نیست که مدیریت نباشد ، مدیریت و تلاش باید باشد. الحمدلله همه دارند زحمت می‌کشند. این جنبه‌ی معنوی اگر وجود داشت خدا خیلی از گره ها را  به خاطر همین معنویت باز می‌کند. ما میدانیم و متوجهیم اما انتظارمان این است در برخی بخش ها برای انتصابات دقت نظر بیشتری اتفاق بیفتد . گاهی بعضی ها رنگ عوض می‌کنند نه اینکه این ها هیچ جا  مسند و جایگاهی نداشته باشند این ها حق زندگی و شهروندی دارند اما نباید در پست های کلیدی و منصب های حساس قرار بگیرند نباید در جایگاهی قرار بگیرند که نیاز است افراد جهادی کار را دست بگیرند و پیشرو باشند. کسی که حقوق نجومی میگرفته و با اعتراض روبه رو شده نباید با همان حقوق و مزایا در جای دیگری مشغول به کار شود. البته میدانیم مسائل رو به أصلاح است و رویکرد فعلی انسان را به آینده امیدوار می‌کند. مشکلات و موانع زیادند و خیلی از نواقص باید بر طرف بشوند و این زمان بر است و این مشکلات به آسانی حل نخواهد شد.

اما باید این مطالب دل سوزانه بیان بشوند. در شهرستان ماهم در اسلامشهر تلاش خوبی می‌کنند مسئولین و اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد ان‌شاءالله  و در حال زمینه سازی هستیم برای سفر هیات دولت به شهرستان اسلامشهر.

و رهبری بعد از استغفار در ادامه به معطل نکردن و وابسته نکردن أمور داخلی کشور به نتیجه مذاکرات اشاره داشتند و روند تیم مذاکرات را مورد تایید دانستند.

مواضع بعضی از نمایندگان مجلس بسیار تعجب بر انگیز است نسبت به موضوع مذاکره و مذاکره کننده ها و این مواضع باید اصلاح بشود. بله فعالیت های قابل نقداند اما اینکه این تیم مذاکره کننده راه همان تیم قبلی را می‌رود ادبیات پسندیده‌ای نیست.

در نکته دیگر به مردمی بودن و مردمی ماندن دولت اشاره دارد. اینکه دولت مردمی بماند و این مردمی بودن در تمام هیات دولت و مدیران تسری داشته باشد اهمیت دارد.

توصیه ما به مسئولان شهرستان خودمان این است که وقت بگذارید و مردمی باشید. اگر هستید بیشتر تلاش کنید در این مسئله.

نکته بعدی سفر های استانی دولت است که رهبری تایید کردند و صحیح و مفید دانستند برای دولت.

ونکته آخر نیاز کشور به کار های زیر بنایی است. به کارگیری درست منابع ارزی آزاد شده است . الحمدلله در شهرستان اسلامشهر چند پروژه زیر بنایی در حال انجام است که با همت مسئولین و نمایندگان جهادی در حال پیگیری و انجام است.

این ها نوید بخش است و اسلامشهر حرکتش رو به جلوست و مشکل های حقله های پوسیده ‌ی  مدیریت قبلی باید برطرف بشوند .

و این بحث روزه خواری را فرماندار محترم که در جمع حضور دارند ذحمت بکشند و پیگیری کنند. دادستان محترم فرمودند حکم های لازم داده شده. این کمی جدیت بیشتری لازم دارد برای به انجام رسیدن

و آقا راجع به مسائل نبرد مردم مظلوم یمن نکته جالبی فرمودند و به عربستان توصیه کردند :

در جنگی که احتمال پیروزی برای شما وجود ندارد نمانید و عاقل باشید خودتان را از این جنگ بیرون بکشید.

ان‌شاءالله به فضل الهی پیروزی های جبهه مقاومت روز به روز بیشتر خواهد شد.

به قول حضرت دوره بزن و دررو تمام شده و سردار سرافراز اسلام سردار قاآنی در سخنرانیشون بیان کردند که هر حرکتی را پاسخگو خواهیم بود.

و این موضع صریح جمهوری اسلامی ایران است که با هر نیرویی که بخواهد با رژیم صهیونیستی مقابله کند هم کاری خواهیم کرد.

ان‌شاءالله خداوند مارا زمینه ساز ظهور حضرت قرار بدهد. اللهم عجل لولیک الفرج.

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

برای ارسال نظر از فرم زیر استفاده کنید